پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251449
مردمي‌سازي يارانه‌ها از اهداف اصلي دولت براي حذف فقر در کشور است
تاریخ انتشار : 1401/04/12 07:58:04
نمایش : 760
معاون اول رئيس جمهورمخبر با تاکيد بر اينکه مردمي‌سازي يارانه‌ها از اهداف اصلي دولت براي حذف فقر در کشور است، گفت: در سال گذشته ۳۶۰ هزار ميليارد تومان يارانه در کشور اختصاص داده شد اما۲۰ميليون نفر در کشور از آن کمترين استفاده را بردند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد مخبر معاون اول رئيس جمهور صبح امروز(شنبه) همزمان با هفته ازدواج و در مراسم اهداي بيست و يک هزارمين سري جهيزيه ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)‌ که با عنوان پويش ملي احسانه برگزار شد ، با اشاره به امکانات و ثروت طبيعي فراوان کشور تاکيد کرد: کمتر کشوري در دنيا سراغ داريم که با سرمايه گذاري چند ميليارد دلاري در ظرف شش ماه نه تنها بازگشت سرمايه داشته باشد بلکه به سودآوري نيز برسد و اين مزيت ها در بخش هاي مختلف مثل نفت، معدن و دريا وجود دارد که مي توان با برنامه ريزي مناسب و اتخاذ اقدامات لازم مشکلات کشور در اين حوزه حل شود. 

معاون اول رييس جمهور با بيان اينکه يکي از وظايف و تلاش هاي مهم نهادهاي عمومي و غيرانقلابي بايد بازگرداندن دارايي هاي غيرمولد کشور به چرخه اقتصاد و مردم باشد، گفت: تا کنون نهادهاي عمومي و غيردولتي نقش پر رنگي در اشتغال زايي خرد و خانگي داشته اند اما بايد يک گام فراتر رفته و مشارکت دادن و سهيم شدن مردم در صنايع پايين دستي و صنايع بزرگ کشور را تسهيل کنند.

مخبر با اشاره به اينکه نقدينگي مردم بايد به سمت سرمايه گذاري در پروژه هاي کلان اقتصادي کشور هدايت و مديريت شود، خاطر نشان کرد: نقدينگي مردم بايد به فرصتي براي رشد و توسعه اقتصادي کشور تبديل و همچنين زمينه هاي يک سرمايه گذاري مطمئن براي مردم از طرف دولت فراهم شود. 

معاون اول رييس جمهور خاطرنشان کرد: تضمين سرمايه گذاري از طرف دولت براي مردم و بخش خصوصي بايد به گونه اي باشد که اگر در ميانه راه سرمايه خود را طلب کنند، دولت اين مبالغ را در کمترين زمان و حتي با اصل سود به آنان بازگرداند. 

وي تصريح کرد: بايد بستري براي سرمايه گذاري در کشور ايجاد شود که به سرعت مشکلات خانواده هايي که با مشکلات اقتصادي مواجه هستند حل شود که البته دولت برنامه هايي جدي و سريع براي حل مشکل فقر در کشور دارد. 

مخبر با تاکيد بر اينکه اجراي طرح حذف ارز ترجيحي از اهداف اصلي دولت براي حذف فقر در کشور است، گفت: در سال گذشته ۳۶۰ هزار ميليارد تومان يارانه در کشور اختصاص داده شد اما اين توزيع يارانه به گونه اي بود که طبق آمار ۲۰ ميليون نفر در کشور از اين يارانه  دولت در سال گذشته کمترين استفاده را بردند.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به الزامات قانوني اجراي حذف ارز ترجيحي ادامه داد: علاوه بر اين موضوع، شرايط جهاني به گونه اي بود که ۳۰ درصد نياز مردم جهان به کالاهاي اساسي افزايش يافته و ۱۸ درصد توليد آنها کاهش يافته بود و همين امر باعث شد تا کشورهاي بزرگ اقتصادي ذخاير خود را تا ۳۰ درصد افزايش دهند. 

وي افزود: از سوي ديگر برخي از کشورهاي همسايه از يارانه اختصاصي دولت جمهوري اسلامي به کالاهاي اساسي بيشترين استفاده را مي بردند و سيل صادرات و قاچاق کالاهاي اساسي که با هزينه دولت و مردم ايران براي کالاهاي اساسي توليد شده به کشورهاي همسايه روانه شده بود. 

مخبر خاطر نشان کرد: اجراي طرح حذف ارز ترجيحي اولين حلقه از اصلاحات اقتصادي کشور بود و  البته دولت در صدد است با ايجاد خلق ثروت و اشتغال زايي مشکلات زندگي طبقات آسيب پذير جامعه را در اسرع وقت حل کند.

مخبر در بخش ديگري از سخنان خود با تبريک آغاز ماه ذالحجه و همچنين ازدواج با برکت حضرت امير المومنين(ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: مقاطع مختلف ازدواج و زندگي اين دو عزيز مي تواند درس بزرگ و يک راهنما براي همه مقاطع زندگي و حل مشکلات و گرفتاري انسان ها باشد. 
وي تاکيد کرد بايد نسخه اي عملياتي از زندگي ائمه به ويژه حضرت علي(ع) و فاطمه زهرا(س) براي گره گشايي از زندگي مردم تهيه شود. 

معاون اول رييس جمهور همچنين به چگونگي ازدواج و تهيه لوازم آغاز زندگي مشترک آنان اشاره و تاکيد کرد: انجام مسئوليت اجتماعي نقطه برجسته زندگي اين دو بزرگوار است که از همان آغاز زندگي و کمک به مستمندان خود را نشان داد که بايد نهادهاي انقلابي و غيردولتي نيز با تاسي به زندگي آنان راهنمايي هاي لازم را براي کمک به مردم فراهم کنند. 

مخبر همچنين از تلاش هاي ستاد اجرايي فرمان و کميته امداد امام خميني(ره) در راستاي تامين جهيزيه براي زوج هاي جوان در مناطق کم برخوردار کشور قدرداني و از سامانه ملي جهيزيه ايران و سامانه احسانه رونمايي کرد و با توضيحات مسئولان در جريان روند خدمت رساني اين سامانه به زوج هاي جوان به ويژه اقشار آسيب پذير جامعه و فرايند ثبت نام وام جهيزيه کالاي ايراني قرار گرفت. 

در ادامه اين مراسم مخبر به صورت نمادين رسيد تحويل بيست و يک هزارمين سري جهيزيه به زوج هاي جوان و خانواده هاي مناطق کم برخوردار را امضا کرد. 

در اين مراسم معاون اول رييس جمهور در ارتباط ويدئو کنفرانس با يکي از استان هاي کشور گزارشي از اقدامات انجام شده در پويش ملي احسانه دريافت و تاکيد کرد: اميدواريم به نقطه اي برسيم که هيچ زوج جواني در کشور براي تهيه لوازم ازدواج و جهيزيه دچار مشکل نباشد.

لازم به ذکر است در پويش ملي احسانه، ۲۰۰۰ جهيزيه به زوج هاي جوان مناطق کم برخوردار و همچنين  ۲۰۰۰ جهيزيه به مددجويان کميته امداد امام خميني(ره) که به همت بنياد احسان ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) انجام شده است، با حضور مخبر اهدا شد. 

در اين مراسم که رئيس کميته امداد امام خميني نيز حضور داشت ، عسگري معاون اجتماعي و امور استان هاي  ستاد اجرايي فرمان امام(ره) با اشاره به اينکه ۲۰۰۰ جهيزيه در سال جاري در استان هاي سراسر کشور به صورت متمرکز تا قبل از ايام محرم و صفر توزيع مي شود گفت: با تلاش هاي ستاد اجرايي فرمان امام(ره) و با اهداي اين  ۲۰۰۰ جهيزيه از محل ستاد به کميته امداد تا کنون ۲۱ هزار جهيزيه به زوج هاي جوان در مناطق کم برخوردار اهدا شده و در عين حال براي فرزند آوري زوج هاي جوان در بنياد ۱۵ خرداد برنامه ريزي هاي لازم انجام شده است. 

وي با اشاره به فرايند کاري سامانه ملي جهيزيه ايران افزود: با تلاش هاي معاون اول رييس جمهور و پس از تصويب در هيئت دولت اين سامانه براي کمک به فريضه ازدواج در کشور عملياتي مي شود تا جايي که با حفظ کرامت خانواده هاي آسيب پذير مي توانند با انتخاب اقلام جهيزيه هاي مورد نظر خود را از کالاهاي ايراني درب منزل تحويل بگيرند و پيش بيني مي شود با ادامه اين طرح ۱۰۰ هزار جهيزيه به زوج هاي جوان تقديم شود. 

معاون اول رئيس جمهور در حاشيه اين برنامه با تسليت مجدد به خانواده هاي کشته شدگان در زلزله بندر خمير در استان هرمزگان تاکيد کرد: در همان ساعات ابتدايي در تماس تلفني با استاندار هرمزگان دستورات لازم براي رسيدگي به مصدومان و رسيدگي به ابعاد حادثه و جبران خسارت هاي وارده صادر شده است.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html